سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران
پروردگارا ، به من قلبی فرمانبردار، گوشی شنوا ، ذهنی و دستانی ساعی عنایت فرما تا بتوانم تسلیم رضایت گردم و آنچه را که به کمال برایم خواسته ای بر دیده منت بپذیرم. خدایا
به سایت ما خوش آمدید
» سرویس: ورزشی - توپ و تور

تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا به یک پیروزی شیرین دست یافت.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از هاوانا، تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم مسابقات لیگ جهانی والیبال به مصاف کوبا رفت و اولین پیروزی خود را مقابل کوبا با نتیجه 3 بر 2 جشن گرفت. ایران پس از واگذاری ست‌های اول و دوم با نتایج 26 بر 24 و 25 بر 19 در ست سوم توانست با نتیجه 25 بر 19 کوبا را شکست دهد. در ست چهارم نیز ایران توانست با نتیجه 25 بر 22 کوبا را شکست داده و به پیروزی در این دیدار امیدوار شود. در نهایت تیم ایران با نتیجه 16 بر 14 مقابل کوبا به پیروزی رسید.

 

کوبا که در این دوره از رقابت‌ها با ترکیب جوانی پا به میدان گذاشته، پیش از این بازی‌های خود را مقابل صربستان و ایتالیا و آلمان واگذار کرده و تنها با یک برد برابر روسیه در قعر جدول رده بندی جای داشت. موضوعی که مسئولان فدراسیون کوبا و مردم این کشور اصلا از آن خشنود نبودند. آنها امید زیادی داشتند تا از ایران در خانه خود امتیاز بگیرند.

 

در مقابل شیرمردان والیبال ایران هم بعد از نمایش‌های فوق‌العاده مقابل صربستان و ایتالیا و کسب هفت امتیاز حالا دیگر به عنوان یک تیم مدعی به دنبال سوغات بردن از کوبا بودند که موفق شدند از سد تیم سوم المپیک و نایب قهرمان جهان بگذرند.

 

سالن 15 هزار نفری شهر هاوانا که به نظر بسیاری کمتر از این تعداد ظرفیت دارد، شاهد برگزاری مسابقه ایران و کوبا بود. از حدود 30 دقیقه قبل از این رویداد حدود یک سوم ظرفیت ورزشگاه پر شده بود. تعداد قابل ملاحظه‌ای از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا نیز برای تماشای این مسابقه به سالن آمده بودند. پیش از این گفته شده بود که ایرانی‌ها حدود یکصد بلیط را برای تماشای بازی والیبال ایران پیش خرید کرده اند.

 

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب امیر غفور، عادل غلامی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، محمد موسوی و لیبرو فرهاد ظریف با پیراهن های یکدست سپید مقابل کوبا به میدان رفت.

 

کوبا هم با پیراهن قرمز و ترکیب می‌سا، بی‌ست، کپدا، ماکیاز، گاتی یرز، آبراهان بازی با آغاز کرد.

 

 

 

*ست نخست: 26 بر 24 کوبا

 

تیم ملی والیبال ایران طبق دستور ولاسکو بازی را پر فشار آغاز کرد. ملی‌پوشان خوب می‌دانستند که حریف ترکیب جوانی در اختیار دارد و سعی می‌کردند از ابتدای کار بازیکنان رنگین پوست حریف را از نظر روانی تحت تاثیر بگدارند. عادل غلامی با سرویس های فنی و محمد موسوی با نقش آفرینی بی نظیرش کار را به سود ایران پیش می برد. در مقابل کوبایی‌ها با تکیه بر بلند زن های چغر خود امتیاز می‌گرفتند. موسوی به خوبی از پاس‌های بریده معروف امتیاز می ساخت. وقت استراحت فنی اول با امتیاز 8 بر5 به سود ملی‌پوشان ایران تمام شد. تقریبا دو سوم سالن 15 هزار نفری شهر هاوانا پر شده بود. جمعیت یک صدا کوبا را تشویق می کردند. جو سالن کاملا به نفع تیم میزبان بود. در حالی که تیم ایران خیلی خوب در حمله کار می کرد اما چند اشتباه کوچک در دریافت موجب شد کوبا در امتیاز 15 کار را مساوی کند. یک رأی مشکوک از داور هم موجب شد وقت استراحت فنی دوم به نفع کوبا تمام شود. ملی‌پوشان ایران که اجازه خودنمایی را به حریف نمی دادند همچنان پایاپای میزبان خود پیش می رفتند. بازی با حساسیت زیادی برای هر دو تیم دنبال می شد.

 

بازی 17 بر 17 پیش می رفت و دو تیم عملکردی آرام داشتند. اشتباه های سرویس باعث شد تا کوبایی ها 19 بر 18 از ایران پیش بیفتند اما دوباره آبشار مباشری کار را برابر کرد. حمله های هر دو تیم به امتیاز تبدیل می شد که خولیو ولاسکو برای شاگردانش وقت استراحتی گرفت و به دریافت و دفاع بهتر برای ادامه کار تاکید کرد. بازی همچنان گام به گام ادامه پیدا می کرد و در نهایت ملی پوشان ایران 26 بر 24ست نخست را به حریف واگذار کردند.

 

 

 

 

*ست دوم: 25 بر 19 کوبا

 

امیر غفور، پشت خط زن ایران در ست دوم هوشمندانه آبشار می‌زد. سعید معروف هم که قدری از باخت در ست نخست عصبانی شده بود دیگر غیرتی کار می‌کرد و با تک دفاع به نبرد آبشارهای قدرتی حریف می‌رفت. سرویس‌های تماشایی کپدا در ادامه امان را از تیم ایران بریده بود. به جرات می‌توان گفت که او بیش از یک متر پرواز می کرد و سرویس های خیره کننده ای را به قلب زمین ایران می فرستاد. بازی خوب او و دریافت‌های ناقص ایران موجب می شد تا کار برای هر دو تیم پایاپای پیش برود.

 

گاهی ایران و گاهی کوبا در امتیازها جلو می افتادند. بازیکنان کوبایی به ویژه بی‌ست توانایی زیادی در ارسال آبشار‌های بلند داشتند. ولاسکو هم که نسبت به داوری و هم به عملکرد بازیکنانش معترض بود مدام از کنار زمین فریاد می‌کشید. هوای شرجی کوبا توپ را سنگین کرده بود و دریافت‌ها را مشکل می‌ساخت. داوری هم کاملا به سود کوبا بود. خط نگه دارها به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشتند. در اواسط ست دوم کوبا چهار امتیاز از ایران جلو افتاد. بازی خوب بی ست، آبراهام و فی‌یل روند کار را به سود تیم میزبان پیش می برد. هواداران ایرانی حاضر در سالن یکصدا ملی پوشان را تشویق می کردند. هنوز بخش قابل توجهی از سالن مسابقه خالی بود. علی مباشری به سختی از بین دو دفاع بلند قامت کوبا توپ هایش را در زمین کوبا می نشاند. اما بلندزن های حریف خیلی راحت امتیاز می‌گرفتند. این ست در نهایت به سود کوبا به اتمام رسید.

 

 

 

 

*ست سوم: 25 بر 19 ایران

 

همچنان توپ های بریده سعید معروف و آبشارهای سرعتی موسوی برگ برنده ایران به شمار می رفت. ایران می توانست روی سرعت مقابل بازیکنان قدرتی اما سنگین کوبا نتیجه بگیرد. تنها چاره کار ارسال سرویس های مقتدرانه بود.

 

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم بیشتر ترکیبی کار می کرد. حمزه زرینی که به جای داودی به میدان آمده بود، با تمام وجود آبشار می زد. ایران مثل ست های قبل شروع خوبی داشت و وقت استراحت فنی نخست ست سوم را با اختلاف چهار امتیاز به سود خود تمام کرد. داور بازی واقعا عملکرد پر نقدی داشت. او یک سوی زمین را نگاه می کرد و برای طرف دیگر سوت می زد!!! با این حال در ست سوم بازیکنان ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند و با چنگ و دندان برای حفظ نتیجه می جنگیدند. سالن مسابقه همچنان پر می شد. هر لحظه هواداران بیشتری برای تماشای مسابقه به سالن می‌آمدند. ولاسکو از کنار زمین به غفور اشاره می کرد که با چشمان باز آبشار بزند. کپیدا تقریبا از تمام پاس‌ها برای کوبا امتیاز می گرفت.

 

ایران در ست سوم از حریف جلو افتاده بود و این برتری تا وقت استراحت فنی دوم ادامه داشت. ملی پوشان محتاط بازی می کردند. ولاسکو در ست سوم تشکری را به جای غلامی به میدان فرستاد تا باز هم بیشتر روی کار سرعتی تمرکز کند. ایران تا امتیازهای پایانی از حریفش جلو بود. با این حال کوبا به یک قدمی میهمان خود رسید و در امتیاز 18 کار را مساوی کرد. تماشاگران کوبایی در سالن موج مکزیکی می رفتند و یکصدا کوبا کوبا می گفتند. در پایان این ست نتیجه 25 بر 19برای ایران روی تابلو نقش بست.

 

 

 

 

*ست چهارم: 25 بر 22 ایران

 

کوبایی‌ها نمی‌خواستند بازی برده را به تساوی بکشانند. بازیکنان ایران هم خوب می‌دانستد چاره‌ای جز پیروزی در ست چهارم ندارند. ایران در چهار امتیاز اول بازی از حریف پیش افتاده بود اما باز هم نقش آفرینی خوب کپدا کار را مساوی کرد. دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. آرمین تشکری تعویض طلایی ولاسکو در ست سوم در ادامه هم نمایش بسیار دلچسب و مطلوبی داشت.

 

بی ست از پشت خط کاملا دریافت کننده های ایران را آزار می داد. ولاسکو در وقت اسراحت فنی نخست فقط با معروف حرف زد. او می دانست هوشمندی پاسور توانای تیم ملی در این لحظات حساس چاره کار است. علی مباشری که برای دریافت هر توپ انصافا غیرتی می جنگید حتی تا پشت نیمکت کادر فنی هم روی زمین شیرجه میزد تا توپ ها را مهار کند. ملی پوشان ایران آنقدر جنگنده ظاهر شدند که سر انجام از لوکوموتیو کوبا سبقت گرفتند و سرمربی حریف را وادار کردند وقت استراحت بگیرد. هر گاه بی ست برای آبشار زدن می پرید زانوانش بالاتر از خط زیر تور می رفت. او انصافا مهره کارآمدی بود. ایران با پنج امتیاز اختلاف وقت استراحت فنی دوم را به سود خود تمام کرد. تفکرات ولاسکو جواب داده بود. روند بازی به سود ایران تغییر کرد. بازیکنان ایران در پی حفظ برتری خود بودند. پیروز این ست نیز در پایان تیم والیبال ایران بود.

 

 

 

*ست پنجم: 16 بر 14 ایران

 

حساسیت کار به اوج خود رسیده بود با این حال تشکری همچنان با اعتماد به نفس آبشار می‌زد. او نخستین امتیاز ست پنجم را گرفت. اما حریف بلافاصله کار را جبران کرد. کارکنان سفارت ایران هم به سالن مسابقه آمده بودند و یکصدا با سایر ایرانیان حاضر در سالن تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کردند. موسوی انصافا بهترین بازیکن این میدان بود چرا که قدر تمامی پاس های معروف را می دانست. امیر غفور از پشت خط ایران تیر خلاص را شلیک می کرد. همه بازیکنان ایران در این بازی خوب بودند. شاید حق این بازی تساوی بین دو تیم بود اما والیبال مساوی ندارد. بازی تا امتیاز چهار برای هر دو تیم پایاپای پیش رفت اما دفاع عالی معروف و بازی سازی های خوب او ایران را دو امتیاز از کوبا جلو انداخت. هیچ یک از دو تیم چیزی برای از دست دادن نداشتند. ایران به آب و آتش می‌زد تا بازهم پیروزی در این گیم را از آن خود کند.

 

 

این گزارش در پایان هر ست کامل شده است.

 

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

شنبه 92 تیر 15 :: 10:16 صبح
» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی طی چند هفته گذشته شدت یافته وباعث نگرانی ایرانیان مقیم امارات شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروژه اخراج ایرانیان و شیعیان کشورهای لبنان، عراق، هند و پاکستان از امارات متحده عربی طی سال 2011 کلیک خورد و طی دو سال گشته هزاران تن از شیعیان از کشورهای ایران، عراق، لبنان، هند و پاکستان از شیخ نشینان ابوظبی و دوبی اخراج شدند این در حالی است که افراد اخراج شده بدون هیچ دلیل قانونی و جرمی از امارات اخراج شدند و تنها دلیل اصلی اخراج آنان شیعه بودن است.

در چند ماه گذشته ده‌ها ایرانی مقیم که بیش از 25 سال سابقه اقامت داشته‌اند بدون هیچ دلیل، اقامت‌شان کنسل شد و از این کشور اخراج شدند و این درحالی است که هیچ دلیلی مبنی بر اخراج آنان بیان نمی‌شود.

وزارت امنیت امارات با تماس تلفنی با تعدادی از ایرانیان از آنان می‌خواهد که با در دست داشتن گذرنامه به اداره امنیت این کشور مراجعه کنند و بعد از مراجعه این افراد گذرنامه آنان توقیف و اقامت آنان را نیز کنسل می‌کنند و بعد یک فرصت دو هفته‌یی یا یک ماه به آنان داده تا از امارات خارج شوند.

طبق خبرهای منتشر شده در بین ایرانیان مقیم امارات تاکنون بیش از 500 ایرانی که بیش از 25 سال سابقه اقامت دارند از این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از ژانویه سال 2011 میلادی، مدت اقامت برخی از شهروندان خارجی در امارات از سه سال به دو سال کاهش یافت. گفته شده پس از واکنش سرکنسول هند به این تغییر، در مورد اتباع هند زمان اقامت در حد سه سال سابق ثابت ماند، اما در مورد تبعه‌های ایرانی هیچ تضمینی در مورد تمدید اقامتشان در پایان دوره دو ساله وجود ندارد.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده در سال 2008 بیش از 500هزار ایرانی در کشور امارات مقیم بوده و حدود 400هزار شرکت ایرانی فعالیت دارند که سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها به ارزش 300 میلیارد دلار بود.

 

به گزارش ایسنا، مصطفی نجار وزیر کشورمان در سفرش به امارات در روز یکشنبه 25 فروردین ماه امسال به دوبی و دیدار با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات ضمن انتقاد از اخراج ایرانیان مقیم دوبی اظهار داشت : این اقدام امارات آثار اجتماعی خوبی در روابط دو کشور نخواهد داشت.

انتهای پیام




موضوع مطلب :

شنبه 92 تیر 15 :: 10:16 صبح
» سرویس: معارف و حقوق - حقوقی و قضایی

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این هفته خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در مورد پرونده‌های انتخاباتی، قضات کهریزک، ستار بهشتی، تبعه‌های اسلواکی، شکایات دولت و مجلس از یکدیگر و ... بود.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری با اشاره به پرونده قضات کهریزک، ادامه داد: حکم این پرونده صادر شد و به طور طبیعی قابل تجدیدنظرخواهی است و تا زمانی که حکم قطعی نشود، بنده از بیان جزییات آن معذورم.

 

وی ادامه داد: این حکم به متهمان این پرونده و وکلای آن‌ها ابلاغ شده یا خواهد شد و 20 روز پس از ابلاغ، فرصت تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

 

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه بعد از قطعیت حکم پرونده، در جریان جزییات آن قرار خواهید گرفت، خاطرنشان کرد: قطعیت حکم این پرونده در دو فرض ممکن است؛ فرض نخست این که افراد اعتراض نکنند و حکم قطعی شود یا اینکه افراد به حکم صادره اعتراض کنند که به دادگاه تجدیدنظر می‌رود و نتیجه بعد از تجدیدنظرخواهی اعلام خواهد شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دستور رییس‌جمهور مبنی بر تعلیق لایحه جامع وکالت، گفت: آیا رییس‌جمهور می‌تواند مطرح کند لایحه‌ای که از طرف قوه قضاییه آمده، بایگانی شود؟ این سخن درستی نیست.

 

به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: به فضل الهی خواسته مقام معظم رهبری که خلق حماسه سیاسی بود در 24 خرداد ماه اتفاق افتاد و انتخابات پرشور و در امنیت کامل برگزار شد.

 

وی با تبریک به رییس‌جمهور منتخب مردم، ادامه داد: امیدواریم ایشان به کمک خداوند، مردم و نخبگان قدم‌های بلندی را در جهت اعتلای کشور بردارند.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: با انتخاباتی پرشور و رعایت امانتداری از ناحیه همه دست‌اندرکاران، خط بطلانی بر همه تلاش‌های دشمن از گذشته تا حال کشیده شد.

 

دادستان کل کشور با یادآوری اقدام جنایتکارانه و خلاف موازین بین‌المللی آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ما در تیرماه 1367، گفت: در این سال از سوی ناو آمریکایی موشکی به سمت هواپیمای مسافربری شلیک شد و تعداد کثیری از هم‌میهنان ما در یک هواپیمای مسافربری کشته و شهید شدند. بنده یاد و خاطره این شهدا را گرامی و عمل زشت آمریکا را محکوم می‌کنم.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رییس‌جمهور، دستور تعلیق لایحه جامعه وکالت را صادر کرد ولی ریاست قوه قضاییه تصمیم ایشان را لجبازی کودکانه عنوان کردند، گفت: لوایحی که به مجلس می‌رود طبق قانون اساسی باید از طریق دولت به مجلس ارسال شود، اما لوایحی که جنبه قضایی دارد قوه قضاییه و ریاست قوه قضاییه آن را تنظیم می‌کنند و با امضای ریاست دستگاه قضایی به دولت ارسال و در نهایت از سوی دولت به مجلس می‌رود.

 

وی تصریح کرد: در این مورد که اگر لایحه‌ای قضایی باشد آیا دولت می‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد بنده وارد نمی‌شوم و شورای نگهبان‌ در این زمینه تفسیرهایی دارد. در واقع مجلس موضوعی را مطرح و بررسی می‌کند اگر به تصویب برسد دولت ظرف سه ماه و در صورت تمدید ظرف شش ماه لایحه را تنظیم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه وکالت امر ضروری و لازم برای آحاد جامعه است، اظهار کرد: به دلیل اینکه همه مردم به قوانین آشنا نیستند بنابراین نیاز است به افراد خبره و وکیل مراجعه کنند.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه وکیل ارزان، امین و مدافع از حق در دسترس مردم باید باشد، ادامه داد: اگر چنانچه مردم نیاز به وکیل دارند ولی قیمت وکالت بالا باشد، طبیعتا این موضوع به نفع افراد پولدار است و فردی که پولدار نیست، به دلیل قیمت بالای وکالت نمی‌تواند از وکیل استفاده کند. بنابراین وکیل باید در دسترس عموم مردم باشد.

 

وی گفت: اگر وکیلی امین نباشد ممکن است به ضرر جامعه و مردم باشد. در پرونده 3 هزار میلیاردی که بنده ناظر این پرونده بودم یکی از وکلا به صورت مخفیانه هم وکالت شاکی و هم وکالت متهم را بر عهده گرفته بود بدون اینکه طرفین دعوی بدانند و از یک طرف پرونده 600 میلیون حق الوکاله دریافت کرده بود. گاهی اوقات شاهد هستیم وکلا مبالغ 2 و 10 میلیارد تومانی را به عنوان حق وکاله اخذ می‌کنند بدون اینکه بدانند مبنای کارشان چیست.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه بسیاری از مردم تصورشان از وکلا این است که آنها کارمند قوه قضاییه هستند، اظهار کرد: در واقع ساماندهی بحث وکالت منافاتی با استقلال وکیل و این موضوع که حقی از کسی ضایع شود، ندارد و وکیل می‌تواند مستقل بوده و از موکل خود دفاع کند اگر ما می‌خواهیم دفاع از حقوق مردم را انجام دهیم باید این موارد را در نظر بگیریم.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که هنوز پرونده ستار بهشتی به دادگاه نرفته است، گفت: این پرونده در شرف ارسال به دادگاه است.

 

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ستار بهشتی و اینکه گفته شده یک مامور اطلاعات سبب مرگ ستار بهشتی شده است، گفت: این مطلب جدیدی است و نشنیده بودم که یک مامور اطلاعات سبب مرگ ستار بهشتی شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات پزشکی قانونی برای نظر دادن در مورد مرگ ستار بهشتی، اظهار کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته بازپرس پرونده برای اینکه ابهامی باقی نماند پزشک‌ها را دعوت کرد و از آن‌ها چندین سوال پرسید تا ابهامات برطرف شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در صورت‌جلسه‌ای که الان نزد من است و در اواخر اردیبهشت تنظیم شده، آمده است که 9 پزشک با رشته‌های مختلف در این جلسه حضور داشته‌ و آن‌ها گفته‌اند با توجه به نظریات قبلی پزشکی قانونی، ضرباتی که وارد شده نوعا کشنده نبوده و نمی‌تواند مرگ مستند به این ضربات باشد. همچنین این ضربات به جای حساس بدن هم وارد نشده است.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این صورت‌جلسه آمده است که فشار روحی و ضربه وجود داشته است ولی از نظر پزشکی نمی‌توان به طور قطعی گفت که ترکیب فشار روحی و ضربه منجر به مرگ شده است یا خیر، هر چند این امر محتمل است.

 

دادستان کل کشور گفت: این پرونده تا امروز هنوز به دادگاه نرفته و در شرف ارسال به دادگاه است؛ زیرا ارسال پرونده مقدماتی دارد یعنی بعد از صدور قرار مجرمیت، دادستان یا نماینده دادستان باید درباره آن اظهارنظر کنند و بعد از تایید، کیفرخواست صادر می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: البته من درباره ارسال شدن یا نشدن پرونده به دادگاه سوال پرسیدم و نمی‌دانم قرار مجرمیت صادر شده یا خیر، ولی به نظرم هنوز قرار مجرمیت صادر نشده است.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است قرار منع تعقیب صادر شود؟ گفت: اجمالا در اینکه در این پرونده تخلفی صورت گرفته بحثی نیست اما اینکه چه قرار مجرمیتی و با چه عنوانی صادر شود باید منتظر باشیم.

 

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره بازداشت اتباع کشور اسلواکی در ایران، گفت: 9 نفر در مورد این پرونده بازداشت شده‌اند که یک نفر از آن‌ها ایرانی و هشت نفر دیگر اهل کشور اسلواکی هستند.

 

محسنی‌اژه‌ای درباره اتهام افراد دستگیر شده، گفت: این افراد تجهیزاتی را به صورت غیرمجاز و تقطیع شده وارد ایران کرده‌اند و از این تجهیزات استفاده غیرمجاز هم داشته‌اند و البته از مناطق ممنوعه عکس تهیه کرده‌اند.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده این افراد در دادسرا در حال رسیدگی بوده و اینکه این افراد چه قصدی داشته‌اند نیز در حال بررسی است.

 

دادستان کل کشور یادآور شد: سفارت این کشور نیز در جریان این موضوع قرار گرفته‌، آمده‌اند و ملاقات هم صورت گرفت و آن‌ها هم در جریان قرار گرفته‌اند و از این بابت هم مشکل خاصی نیست.

 

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه اقدام این افراد در حوزه اصفهان بوده است، اظهار کرد: تجهیزات این افراد در رابطه با بحث پرواز نبوده است.

 

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده فساد مالی و اینکه آیا سه هزار میلیارد تومان به بانک‌ها برگشته است یا خیر؟ گفت:‌ قبلا هم عرض کردم که بخشی از این سه هزار میلیارد تومان در همان زمان به بانک‌ها برگشته بود. همچنین گفتم که موجودی و املاک باقیمانده از این گروه، تکافوی بدهی این افراد را می‌دهد.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این پرونده در مرحله اجراست، گفت: در یک بخش از این پرونده بحث حق‌الناس و شکایت خصوصی مطرح است. بخش دیگر هم که راجع به مجازات غیراعدام است نیز در حال اجراست.

 

دادستان کل کشور ادامه داد: بعضی از مسائل جدید در رابطه با گمرک مطرح شد که آن هم در حال رسیدگی است و برای ادامه رسیدگی به پرونده حضور سایر متهمین ضروری است.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: ‌در بخشی از پرونده که با عنوان بانک آریا از آن یاد می‌شود هر چند بانکی وجود نداشت و تنها پذیره‌نویسی کرده بودند، در چهارشنبه هفته جاری آخرین دفاع از افراد متهم در این زمینه گرفته می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: پرونده‌های متهمان بانک‌های صادرات و ملت هم در حال رسیدگی است.

 

دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده بیمه ایران، تصریح کرد: ‌در آن بخشی که حکم صادر شده و در مرحله تجدیدنظرخواهی است، هنوز حکم قطعی صادر نشده است.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های قضایی تشکیل شده در زمان برگزاری انتخابات، گفت: برگزاری انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری به طور همزمان مسائل خاص خود را دارد ولی با این وجود ما هیچ مورد امنیتی قابل ذکری نداشتیم یعنی با همه تلاشی که دشمن از ما‌ه‌ها قبل انجام داده بود به فضل خدا هیچ مشکلی نداشتیم و حتی نسبت به سال‌های گذشته شکایات بسیار کمتری داشتیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در این زمینه چند عامل از جمله خود نامزدها که به قانون مقید بودند، مردم و ستادهای پیشگیری که تشکیل شد موثر بودند. ستادهای پیشگیری که تشکیل شد از نیروهای بسیج، سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت کشور و شورای نگهبان استفاده می‌کردند و این امر بسیار موثر بود.

 

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: رصد گزارشات، تذکر به ستادها، نامزدها، طرفداران و ... از جمله فعالیت‌های این ستادها بود.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته ممکن است در این بین تعداد اندکی سوءاستفاده کرده و حرف‌های نامربوطی زده باشند که در این رابطه پرونده‌های اندکی تشکیل شده است.

 

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شکایت دولت از دو نفر از نمایندگان مجلس و نیز شکایت مجلس از رییس‌جمهور در چه مرحله‌ای است؟ گفت: هر دوی این پرونده‌ها در حال بررسی است ولی فعلا منجر به قرار نهایی نشده است.

 

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که با توجه به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در 12 مرداد ماه، اگر افرادی که در فتنه سال 88 دخیل بوده و محکومیت‌شان به پایان رسیده، می‌توانند در دولت آینده پستی داشته باشند و مشکل قانونی در این زمینه وجود دارد یا خیر؟‌، گفت: افرادی که دارای اتهام بوده و اتهام‌شان ثابت شده و محکوم شده‌اند اگر در حکم محکومیت‌شان آمده باشد که محرومیتی دارند مانند انفصال از خدمات دولتی، تکلیف روشن است. همچنین اگر کسانی در اعمال مجازات‌شان محرومیتی وجود نداشته باشد ولی نوع محرومیت مشخص شده باشد که آثار جانبی دارد و آثار تبعی آن این باشد که نمی‌توانند مشغول به کار شوند، تکلیف روشن است و دولت باید به این موارد توجه کند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: همچنین اگر فردی زندان رفته و آزاد شده است و آثار تبعی آن از بین رفته باشد این موارد نیز باید استعلام شود، همچنین امکان دارد کسی محکوم نباشد ولی شرایطی دارد که احراز پست برایش خوب نیست، مسلما این موارد را هم دولت باید توجه کند.

 

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به اینکه بعضی از شخصیت‌های ارشد دولت آقای احمدی‌نژاد دارای محکومیت بوده‌اند، آیا بعد از اتمام دولت ایشان همچنان پرونده قضایی این افرد رسیدگی می‌شود؟

 

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اگر چنانچه پرونده‌ای مفتوح باشد طبیعتا چه فرد مشغول به کار باشد یا نباشد، به آن پرونده رسیدگی خواهد شد و رسیدگی به آن ادامه دارد، همچنین اگر تبرئه نشده باشد در دادسرا رسیدگی می‌شود.

 

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به اینکه احضار رییس‌جمهور با هماهنگی قوه قضاییه نبوده، آیا این پرونده برگشت می‌خورد و نیز با قاضی این پرونده برخورد خواهد شد؟ که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال گفت: در دوره‌های مختلف افراد حقیقی و حقوقی از مسئولان مختلف نظام و نیز از روسای قوا شکایت می‌کنند. بنده یادم است زمانی از ریاست قوه قضاییه وقت شکایت شده بود که ریاست قوه قضاییه آن را پذیرفت و برای پاسخگویی احضار شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه با طرح این سوال که اگر از مسئولان عالی نظام شکایت شد به چه صورت باید برخورد شود؟ خاطرنشان کرد: ‌اگر شکایت مطرح شده نسبت به تخلفات از جایگاه حقوقی و مسئولیت باشد، طبیعتا رسیدگی به این شکایت در دیوان عالی کشور انجام می‌شود اما اگر از مقامات عالی، افراد حقیقی یا حقوقی شکایت کنند اما شکایت شخصی باشد و تخلف از مواضع حقوقی فرد مسئول نباشد و جزو جرایم عادی باشد در دادگستری رسیدگی می‌شود، البته با اطلاع از مجلس.

 

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد:‌ در مورد شکایت از رییس‌جمهور دو مساله وجود دارد که از ناحیه مجلس بوده و نه از رییس مجلس شورای اسلامی. در واقع کمیسیون اصل 90 مجلس از رییس‌جمهور شکایت کرده و از طرف هیات رییسه این کمیسیون شکایت مطرح شده است. همچنین شکایت افراد حقیقی هم در این پرونده وجود دارد که در دادگستری به آن رسیدگی می‌شود البته قاضی این پرونده تصورش این بوده که شکایت‌ها‌ از مجلس آمده و آنها را تفکیک نکرده است.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: در مواردی که شاکی خصوصی وجود دارد اگر شکایت شاکی خصوصی باقی باشد که رسیدگی می‌شود ولی اگر شاکی، شکایتش را پس گرفته باشد از جنبه موقوفی جرم صرف‌نظر می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که آقای آملی لاریجانی نسبت به مواد 39 و 40 قانون مجازات اسلامی ایراد گرفتند، با توجه به حضور ایشان در شورای نگهبان، آیا بهتر نبود این قانون پس از رفع ایرادات تصویب می‌شد؟

 

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: هر آنچه مجلس تصویب کرده باشد و به شورای نگهبان برسد ما موظف به اجرا هستیم. طبیعتا هر قانونی که به مرحله اجرا در می‌آید اشکالاتی دارد و در مورد قانون مجازات اسلامی باید بگویم که این قانون تازه ابلاغ شده و اگر در آینده نیازی به اصلاح داشته باشد، این امر صورت می‌گیرد.

 

خبرنگار دیگری از محسنی‌اژه‌ای پرسید که چرا قضات به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در مورد زندان‌زدایی عمل نمی‌کنند؟ به عنوان مثال در روزهای گذشته فردی به دلیل ارسال پیامک تهدیدآمیز به یک سال حبس و 20 ضربه شلاق محکوم شده است، آیا این احکام فضایی نیست؟

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مجازات باید متناسب با جرم باشد، این موضوع که جرم در چه شرایطی اتفاق افتاده را قاضی بررسی و حکم را صادر می‌کند؛ چون احکام تعزیری حداقل و حداکثر دارد و مسلما احکامی که در این زمینه صادر می‌شوند مطابق با قانون است.

 

دادستان کل کشور متذکر شد: نفرمایید ارسال یک پیامک خطری ندارد. اگر فردی پیامکی را بفرستد و خانواده‌ای را نابود کند بنابراین امر او، امر کوچکی نیست و باید دید محتوای اس‌.ام‌.اس چه بوده است و خسارتی که وارد کرده چیست و این که انگیزه کسی که پیامک را فرستاده چه بوده است؛ بنابراین درست نیست که بگویید احکام صادره در این مورد فضایی است، اگر مطابق با قانون باشد، قطعا فضایی نیست.

 

محسنی‌اژه‌ای درباره تعامل بین مجلس و دستگاه قضایی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: در حال حاضر تعامل خوبی بین مجلس و قوه قضاییه وجود دارد. از سوی ریاست قوه قضاییه هیاتی تعیین شده و نیز از طرف مجلس هم نماینده‌ای وجود دارد و موضوعات مختلف بین مجلس و قوه قضاییه را دنبال می‌کند.

 

خبرنگار مذکور از محسنی‌اژه‌ای پرسید آیا احضار رییس‌جمهور 5 آذر ماه امسال است که وی پاسخ داد: بله، تاریخ تعیین شده برای احضار رییس‌جمهور به دادگاه همین تاریخ است.

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به تشکیل پرونده برای مدیرعامل شرکت صدرا(شرکت تامین خودرو)، آیا متهم ردیف اول این پرونده بازداشت شده است؟ گفت: بنده از این پرونده اطلاعی ندارم.

 

وی همچنین درباره متواری شدن مدیرعامل شرکت صدرا نیز مجددا تاکید کرد: بنده از جزئیات چنین پرونده‌ای اطلاع ندارم.

 

خبرنگار دیگری از وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد به دلیل همراهی‌اش با اسفندیار رحیم‌مشایی در وزارت کشور سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: من عرض کردم که پرونده‌های اندکی که در رابطه با انتخابات تشکیل شد، در مرحله رسیدگی هستند و هرکدام که گزارش آن‌ها از ناحیه منبع رسمی باشد چون جنبه عمومی دارد، دنبال می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزین نوامیس مردم و نیز قاچاقچیان موادمخدر و اشرار هیچ اغماضی ندارد.

 

به گزارش ایسنا، خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که استاندار تهران اعلام کرده سال گذشته 147 لابراتور شیشه کشف و متهمان آن تحویل داده شده، همچنین 1550 قاچاقچی مواد مخدر و 1500 دست‌فروش شیشه دستگیر شده‌اند؟ اگر امکان دارد در رابطه با این محکومین توضیح دهید، آیا این این محکومین اعدام می‌شوند؟

 

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بعضی افراد در آشپزخانه‌ها با وسایل ابتدایی موادی را تولید می‌کنند که بسیار خطرناک است. از خانواده‌ها می‌خواهم از مصرف مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی خودداری کرده و مراقب باشند زیرا مواد مخدر صنعتی مضرات بالاتری دارد.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: رسیدگی به اتهامات افرادی که در قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کنند کوتاه شده، یعنی فاصله زمان رسیدگی در دادسرا، دادگاه و نیز حکم اعدام آنها در دادستانی کل کشور کوتاه شده است. در سال گذشته میانگین رسیدگی به پرونده‌هایی که به دبیرخانه آمده بود 22 روز بوده و در دادگاه، دادسرا و در دفتر خود بنده نیز به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و هیچ اغماضی در برخورد با اشرار و کسانی که امنیت مردم را به هم می‌زنند و نیز قاچاقچیان موادمخدر صورت نمی‌گیرد.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه از مردم می‌خواهم در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به ما کمک کنند، گفت: کمک اول مردم این است که خود مراقب باشند تا افراد فریب‌شان ندهند، همچنین نگذارند تا خانواده‌هایشان آلوده شوند و اگر اطلاع یافتند بلافاصله به ما خبر بدهند و از خبر دادن در این موارد کوتاهی نکنند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از حرف دروغین مدعیان حقوق بشر نمی‌ترسیم؛ زیرا این افراد باعث مرگ تدریجی جوان‌های ما می‌شوند.

 

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به پرونده‌ای در اصفهان که یک تن کراک از یک مورد 12 نفره کشف شده بود، خاطرنشان کرد: این افراد قاچاقچیان بین‌المللی هستند و می‌توانند چند خانواده و نیز جوان‌ها را نابود کنند.

 

وی ادامه داد: در سال 91 در تهران 512 کیلو شیشه از یک نفر، 102 کیلو شیشه از دو نفر و 105 کیلو هروئین از فرد دیگر کشف شده است، حکم این افراد آمده و تایید شده و حتی حکم یک مورد از آنها اجرا شده و بقیه احکام این پرونده‌ها نیز اجرا می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزین به نوامیس مردم هیچ اغماضی ندارد البته رسانه‌ها باید به انعکاس این موارد بپردازند و ما را در انجام این وظیفه خطیر کمک کنند.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری از آخرین وضعیت پرونده برادران لاریجانی پرسید که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: قبلا عرض کرده‌ام که در هر پرونده‌ای که اسم ببرید، پاسخ نمی‌دهم ولی پاسخ این سوال را قبلا داده‌ام.

 

خبرنگار دیگری با اشاره به انتشار خبری مبنی بر دستگیری 60 ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر و نگه داشتن آن‌ها در قفس در کشورهایی مانند تایلند و ترکیه، از اقدام قوه قضاییه سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: هم روابط بین‌الملل قوه قضاییه و هم وزارت امور خارجه پیگیر اینگونه مسائل هستند. علاوه بر این دادستان کل کشور به لحاظ ارتباطی که با دادستان‌های کل بعضی از کشورها دارد، مواردی اینچنینی را پیگیری می‌کند. لذا اینطور مسائل به صورت سیستماتیک در روابط بین‌الملل قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و بعضا در وزارت دادگستری دنبال می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما باید هر پرونده‌ای را در چارچوب قانون رسیدگی کنیم و در هیچ جا خوشحال نمی‌شویم که کسی به زندان برود، اعدام یا تبرئه شود. البته از نظر شخصی انسان خوشحال می‌شود که همه افراد تبرئه شوند ولی قانون چه می‌شود.

 

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد که اگر برای هر مسوول یا مدیری پرونده‌ای تشکیل شود و آن مسوول جابه‌جا شود، پرونده او بسته نمی‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری قوه قضاییه با رییس جمهور منتخب گفت: امروز جناب حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهور منتخب همه مردم هستند. توقعاتی هم که مردم دارند، هرآنچه که در راستای حق و انصاف و قانون باشد، همه باید تلاش کنیم که این توقعات محقق شود.

 

وی افزود: یکی از حرف‌های رییس جمهور منتخب این بود که باید بر اساس قانون عمل می‌کنند. قوه قضاییه هم وظیفه خود می‌داند رییس جمهور منتخب را از دو جهت کمک کند؛ یکی از این جهت که ایشان رییس جمهور منتخب مردم است و می‌خواهد براساس قانون عمل کند و دوم اینکه مشکلات عدیده‌ای سرراه ایشان وجود دارد و همه باید کمک کنیم به این موانع در جهت تعالی کشور و ملت برطرف شوند.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دیدار رییس دستگاه قضایی با رییس جمهور منتخب گفت: من هم در حال حاضر رسما اعلام می‌کنم که قوه قضاییه، رییس جمهور منتخب را در جهت رفع مشکلات و برقراری عدالت کمک خواهد کرد.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تخلف صندوق اعتباری مهر وطن گفت: این موسسه اگر از بانک مرکزی مجوز گرفته باشد که بانک مرکزی موظف به پاسخگویی است و اگر مجوز نداشته باشد باز هم بانک مرکزی باید از اقدامات آن جلوگیری کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد از قوه قضاییه کمک می‌خواهد کما اینکه تعدادی از موسسات اعتباری جمع شدند و حتی بعضی از مسوولان آنها را بازداشت کردیم.

 

خبرنگاری با اشاره به توقعات برخی افراد از رییس جمهور گفت که عده‌ای رییس جمهور منتخب را تهدید کرده‌اند که اگر توقعاتشان برآورده نشود، به اردوکشی خیابانی دست خواهند زد.

 

محسنی‌اژه‌ای در واکنش به این سوال گفت: ان‌شاءالله همه در چارچوب قانون عمل می‌کنند.

 

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به ضرورت تحقق حماسه اقتصادی، آیا قوه قضاییه در زمینه به آتش کشیده شدن یک معدن اقدامی انجام داده است؟

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این مورد اقدام شده و افرادی دستگیر و بازداشت شده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 تیر 11 :: 8:3 صبح
» سرویس: سیاسی - دولت

رییس‌جمهور کشورمان که به روسیه سفر کرده پیشنهادهای خود را به اجلاس کشورهای صادرکننده گاز ارائه کرد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مسکو، محمود احمدی‌نژاد با حضور در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز که هم‌اکنون در مسکو در حال برگزاری است، اظهار کرد: ‌انرژی ارزان و ارائه آن مهم‌ترین عامل اقتصادی در جهان است و تنظیم شرایط و کنترل آن در بحث تنظیم سیاست‌های راهبردی نقش بسزایی دارد.

 

وی افزود: امروز گروهی که سابقه سیاه برده‌داری را یدک می‌کشند با تسلط انحصاری به مراکز تصمیم‌گیری جهان تبعیض و فقر را به اکثریت کشورها تحمیل می‌کنند و مانع رسیدن جامعه جهانی به رفاه شده‌اند و اصرار دارند که با تسلط بر معادن و منابع جهان قیمت آن را به نفع خود تعیین کنند.

 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این کشورها از جنگ ارزی و فشار سیاسی نیز برای تحمیل خواسته‌های خود به بازار جهانی و ملت‌ها استفاده می‌کنند.

 

وی خطاب به سران کشورهای صادرکننده گاز، اظهار کرد: امروز باید با کمک یکدیگر جهان و مدیریت بخش‌های گوناگون آن از جمله اقتصاد را از انحصار خارج و زمینه مشارکت عادلانه و عمومی را فراهم کنیم.

 

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که بخش اصلی منابع فسیلی و گاز به ملت‌ها تعلق دارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با یک مشارکت جمعی و هدفمند حقوق ملت‌های خود را استیفا کنیم. شایسته نیست خریداران انرژی بیش از صاحبان اصلی آن سود ببرند.

 

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما اضافه بر حق و عدالت چیزی نمی‌خواهیم، گفت: قیمت‌گذاری عادلانه بر انرژی به ویژه گاز بسیاری از نابرابری‌ها را برطرف و زمینه سلطه‌گری‌ها را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به تشکیل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ضمن این‌که تشکیل این مجمع را ابتکاری در جهت مشارکت عادلانه منابع و بازار جهانی دانست، به بیان پیشنهادهای خود در این رابطه پرداخت.

 

احمدی‌نژاد تهیه و تصویب مکانیزم‌های روشن برای قیمت‌گذاری عادلانه انواع گاز و اجرای آن از سوی این کشورها به طور مشترک را از جمله این پیشنهادها عنوان کرد.

 

وی همچنین تبادل تجربیات فنی و اجرایی اعضا در زمینه پالایش و تبدیل به عنوان یک بستر همکاری سازنده و مشترک و گسترش این تبادل تجربیات را از دیگر پیشنهادی خود به این مجمع عنوان کرد.

 

رییس‌جمهور همچنین در ادامه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک ، اکتشاف و بهره‌برداری بین اعضا باید گسترش پیدا کند و همچنین با ایجاد سازوکار معین فرصتی برای کمک به کشورهای ضعیف و فاقد انرژی فسیلی لازم است تا پیشنهاد شود.

 

وی در ادامه گفت: زندگی پرشکوه و زیبا و حاکمیت عدالت و کرامت و آزادی حق همه انسان‌ها و وعده الهی است و به لطف خداوند انسان‌ها در مسیر شکوفایی استعدادهای الهی و زیبایی‌های معنوی در حرکتند و ایمان و عشق به عدالت روزافزون است.

 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: استقرار کامل عدالت در جهان که با خواست و مشارکت جمعی ملت‌ها و در سایه توحید حاصل می‌شود، سرآغاز زندگی حقیقی و شایسته بشری است که با حضور صالحان و مصلح کل و انسان کامل و امام عشق و زیبایی محقق خواهد شد.

 

رییس‌جمهور همچنین خطاب به سران کشورهای صادرکننده گاز در این اجلاس گفت:‌بیاییم با پافشاری بر عدالت و مدیریت مشترک جهانی و با همکاری و دوستی سهمی در این رویداد بزرگ داشته باشیم.




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 تیر 11 :: 8:2 صبح
» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را گامی اشتباه در زمانی اشتباه توصیف کرد.

سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ اجرای تحریم‌های خصمانه‌ دیگری از سوی آمریکا علیه کشورمان از امروز، خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها تصمیم جدیدی نیستند و تصمیم برای برقراری این تحریم‌ها از حدود 6 ماه پیش گرفته شد و اقدامات اجرایی آن و تهیه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها و هماهنگی‌ با کشورهای دیگر انجام شد تا از دهم تیرماه اجرایی شود. باید گفت سیاست تحریم به خودی خود سیاست شکست خورده‌ای است و جای تعجب دارد که آمریکایی‌ها با این که در عمل می‌بینند که سیاست اعمال تحریم‌های بیشتر هیچ کمکی به حل و فصل موضوع هسته‌یی ایران نمی‌کند و بلکه آن را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌کند باز هم به این روش شکست خورده ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: اینکه پس از انتخابات باشکوه مردم ایران دوباره توسل به این شیوه ادامه پیدا می‌کند جای تعجب بیشتر دارد، البته آنها مدعی هستند که این تحریم از قبل در دستور کار قرار گرفته و در شرایط فعلی فقط اجرایی شده است اما به هر حال در حتی خود آمریکا کسانی بوده‌اند که پیشنهاد کرده‌اند این تحریم‌ها اعمال نشود و یا به عقب بیافتد.

عراقچی تاکید کرد: در هر صورت از نظر ما تحریم‌ها هیچ کمکی به حل و فصل موضوع هسته‌یی ایران نمی‌کند، بلکه آن را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند اما برداشتن تحریم‌ها می‌تواند به عنوان یک اقدام اعتمادساز کمک کند که حل و فصل موضوع هسته‌یی ایران روال سریعتر و منطقی‌تری را به خود بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمریکایی‌ها گامی اشتباه در زمانی اشتباه بوده است و منجر به پیچیده‌تر شدن وضعیت خواهد شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: در زمانی که همه‌ دنیا به دنبال نشان دادن حسن نیت در رابطه با ایران هستند، آمریکایی‌ها به میزان بدبینی‌ها نسبت به خود در ایران همچنان اضافه می‌کنند، اما ما تاکید داریم نفس تحریم‌ها چه در گذشته و چه اکنون یک اقدام بی‌حاصل و شکست خورده است؛ اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با اضافه کردن تحریم‌ها می‌توانند در مواضع هسته‌یی ایران از جهت احقاق حقوق مردم ایران تغییری دهد، اشتباه می‌کنند و مسلما هر چه به تحریم‌ها اضافه کنند مسیر مذاکراتی را نه غیر ممکن بلکه سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کنند، زیرا از جانب آنها عوامل جدیدی مرتب وارد عرصه می‌شود و کار را برای هر گروهی که بخواهد مذاکره کند سخت‌تر می‌کند. بنابراین نفس تحریم‌ها همواره اشتباه بوده است و در این زمان به مراتب اشتباه‌تر است و هیچ کمکی نه در گذشته به حل موضوع کرده و نه در آینده خواهد کرد.

 

اقدام اینتل‌ست کاملا غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است

عراقچی همچنین درباره‌ی اقدام اینتل ست در توقف پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی گفت: اقدام اینتل‌ست اقدامی کاملا غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است. اینتل ست وابسته به سازمان بین‌المللی مخابرات ماهواره‌ای ( ایتسو (ITSO)) است و اصل اولیه این سازمان که اصل راهنمای اینتل ست است دسترسی بدون تبعیض برای همه‌ دولت‌های عضو خدمات ماهواره‌ای است.

وی ادامه داد: این شرکت برای آن ایجاد شده که به دولت‌های عضو خدمات ماهواره‌ای را بدون هیچ گونه تبعیضی ارائه دهد و ایران از دهه 1350 عضو این سازمان بوده است. این که با فشار یک دولت دیگر این شرکت برای کشور عضو تبعیض قائل شود قطعا خلاف اصول اساسی این سازمان بین‌المللی است و ما از طریق خود این سازمان در حال پیگیری این موضوع هستیم. مکاتباتی انجام شده و رایزنی‌هایی در حال انجام است. قرار است جلسه‌ای در این باره تشکیل شود و اگر لازم باشد حتی به مراجع داوری هم مراجعه خواهیم کرد که این اقدام غیرقانونی صورت نگیرد.

وی اضافه کرد: البته این اقدام خلاف اصول مورد ادعای این کشورها است که مدعی حقوق بشر، اصل دسترسی آزاد به اطلاعات و آزادی رسانه‌ها و مطبوعات هستند. اینکه درباره‌ ایران این اقدام را دنبال می‌کنند خلاف ادعاهای آنها است و افکار عمومی به خوبی این موضوع را متوجه می‌شوند.

 

 

سفر به میانمار در چارچوب رایزنی‌های سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره‌ سفرش به میانمار و موضوعات مورد مذاکره با مقامات این کشور نیز گفت: سفر به میانمار در چارچوب رایزنی های سیاسی است که با دولت میانمار از گذشته داشته‌ایم و در قالب کمیته‌ مشورتی که بین معاونین وزیران خارجه‌ دو کشور بوده است، انجام می‌شود و این سومین نشستی است که بین دو کشور برگزار می‌شود. بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه ، همکاری‌های اقتصادی و سیاسی که بین دو کشور وجود دارد و مرور ابعاد این روابط در دستور کار اصلی مذاکرات است.

وی ادامه داد: موضوع وضعیت مسلمانان در این کشور به خصوص در استان راخین نیز در این مذاکرات بررسی می‌شود. موضوع مشکلات و درگیری‌ها بین مسلمانان و بودایی‌ها وجود دارد یکی از موضوعات اصلی خواهد بود و ما علاوه بر این که نگرانی‌های خود و جهان اسلام را منتقل می‌کنیم در عین حال برای این که چگونه می‌شود به حل این بحران کمک کرد مشورت‌هایی با دولت میانمار خواهیم داشت. در عین حال تلاش می‌کنیم کمک‌های بیشتری از سوی ایران به میانمار ارسال شود . پیش از این یک محموله‌ای از سوی ایران ارسال شده در صدد ایجاد زمینه‌های لازم برای ارسال محموله‌های بعدی نیز هستیم.

انتهای پیام




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 تیر 11 :: 8:2 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط سجاد الهی پور برای اگاهی دوستداران سیاست راه اندازی شده است .
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 76592
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

IS

کلیه حقوق این وبلاگ برای حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران محفوظ است