سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران
پروردگارا ، به من قلبی فرمانبردار، گوشی شنوا ، ذهنی و دستانی ساعی عنایت فرما تا بتوانم تسلیم رضایت گردم و آنچه را که به کمال برایم خواسته ای بر دیده منت بپذیرم. خدایا
به سایت ما خوش آمدید
» سرویس: اجتماعی - آموزش و پرورش

معاون آموزش‌های کوتاه مدت مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش از آغاز برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت معلمان پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه اول خبر داد.

 

مهدی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به معلمان پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه اول اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب‌های این دو پایه تحصیلی برای سال تحصیلی آینده تغییر کرده است، یک دوره تعلیم مدرس و یک دوره آموزش ضمن خدمت برای معلمان و دبیران این دو پایه برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد از دوره آموزشی در شهریور و 40 درصد نیز تا آذر ماه انجام می‌شود، گفت: امسال برای تمامی دبیران دوره متوسطه اول و نیز معلمان عربی و زبان انگلیسی کلاسهای ضمن خدمت برگزار خواهد شد، چراکه کتب درسی در دو درس عربی و زبان انگلیسی هم از نظر محتوایی و هم از نظر شیوه‌های تدریس در پایه اول متوسطه تغییر کرده، لذا برگزاری این دوره‌ها برای دبیران ضروری است.

 

جلالی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی، آموزش معلمان در پایه سوم قبل از ماه رمضان و آموزش برای دوره متوسطه بعد از ماه رمضان صورت می‌گیرد تا مدرسان تا آخر شهریور به دیگر معلمان در سراسر کشور آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

 

به گفته وی امسال، حدود 210 هزار نفر ازمعلمان پایه سوم ابتدایی و متوسطه اول طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحت آموزش‌های ضمن خدمت قرار می‌گیرند.

 

معاون آموزش‌های کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از ابتدای تیرماه دوره تعلیم مدرسی مرکزی کشور در شهر تهران برگزار می شود و همچنین دوره‌های تعلیم مدرسی استانی و شهرستانی در پایان مرداد آغاز خواهد شد که در این دوره 12 هزار مدرس به صورت کشوری و استانی تربیت خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه 60 هزار معلم پایه سوم ابتدایی و 150 هزار معلم پایه متوسطه اول ( اول راهنمایی سابق) در کلاس‌های آموزش خدمت تابستان امسال شرکت می کنند، اظهار کرد: 60 درصد از دوره‌های آموزشی در شهریور ماه و 40 درصد نیز تا آذر ماه انجام می‌شود.

 

جلالی گفت: میانگین ساعت آموزش ضمن خدمت برای معلمان سوم ابتدایی بیش از 200 ساعت و معلمان دبیرستانی نیز 250 ساعت است.

 

به گفته جلالی، 11 عنوان گروه درسی در پایه اول متوسطه اول و 7 عنوان گروه درسی در پایه سوم ابتدایی آموزش داده می‌شود و آموزش‌های ضمن خدمت در 716 شهرستان و منطقه ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 31 :: 9:29 صبح
» سرویس: سیاسی - مجلس

یک عضو فراکسیون اصولگریان مجلس تعامل مثبت مجلس با دولت یازدهم را مشروط به داشتن کابینه‌ای با دو شرط مرزبندی با فتنه 88 و همچنین داشتن حساسیت ویژه برای مبارزه با فساد اقتصادی عنوان کرد.

 

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره ارزیابی‌اش از نحوه تعامل مجلس فعلی با دولت روحانی، گفت: آقای روحانی با داشتن 20 سال سابقه نمایندگی مجلس و همچنین نایب رییسی مجلس، کاملا به ساختار و نحوهع تعامال با مجلس آشنایی دارد که این جای خوشبختی است.

 

وی با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور منتخب در اولین نشست خبری‌اش، گفت:‌ آقای روحانی در این نشست خبری مواضعی معتدل و منطبق با مواضع نظام را مطرح کرد که جز این از ایشان انتظار نمی‌رفت. آقای روحانی با داشتن سابقه 20 سال نمایندگی مجلس دبیری و عضویت در شورای عالی امنیت ملی نسبت به مسائل داخلی و خارجی مواضعی منطبق با مواضع نظام، انقلاب و منافع ملی را مطرح کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: از آن‌جا که آقای روحانی حقوقدان است طبیعتا ایشان در چارچوب قانون با مجلس و سایر قوا تعامل می‌کند. ایشان بیشتر به قانون‌ پایبند است و انتظار می‌رود نماد قانونگرایی در دولت باشد؛ چراکه اگر رییس‌جمهور نماد قانونگرایی باشد سایر وزرا و مسوولین دولتی پایبندی بیشتری به قانون نشان می‌دهند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه تاکید کرد: دلیلی ندارد مجلس با دولت آقای روحانی چالش داشته باشد؛ مشروط بر این‌که دو موضوع از سوی رییس‌جمهور منتخب رعایت شود؛ اول این‌که کسانی که به عنوان وزرا و اطرافیان آقای روحانی تعیین می‌شوند باید به صورت اعتقادی نظام و انقلاب را قبول داشته باشند که این به شعار نیست. از طرف دیگر مواضع این افراد باید نسبت به فتنه 88 روشن باشد؛ چراکه فتنه توسط جمعی طراحی شد که با اصل نظام و انقلاب مشکل دارند. شرط دوم برای تعامل مثبت مجلس و دولت این است که اطرافیان آقای روحانی باید نسبت به فساد حساسیت ویژه‌ای داشته باشند یعنی در کارنامه آن‌ها مبارزه با فساد مشهود باشد و آن‌ها به طهارت اقتصادی مشهور باشند.

 

وی معتقد است: در شرایطی که متاسفانه رتبه فساد در کشور بالاست، باید مبارزه با فساد به صورت واقعی باشد در این شرایط کسانی می‌توانند پرچم مبارزه با فساد را در دست گیرند که خود دارای طهارت اقتصادی و انگیزه مبارزه با فساد باشند. این دو شرط در کنار شرط‌های عمومی و تخصص وزاری پیشنهادی آقای روحانی در نهایت منجر به تعامل مثبت مجلس با دولت آقای روحانی خواهد شد.

 

وی در جمع بندی گفت: آقای روحانی هر فردی از هر جریان سیاسی را که به مجلس معرفی می‌کند باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اصلی با فتنه 88 و فساد اقتصادی مرزبندی داشته باشد تا بتواند رای بالایی برای کابینه‌اش را از مجلس بگیرد.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 31 :: 9:29 صبح
» سرویس: ورزشی - فوتبال، فوتسال

استقلال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با بوربیرام تایلند روبرو خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، انجام شد و استقلال ایران با بوربیرام تایلند در تاریخ 30 مرداد و 27 شهریور ماه بازی خواهد کرد.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 31 :: 9:28 صبح
» سرویس: اقتصادی - صنعت، معدن، تجارت

قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته کاهش چشمگیری یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز پنجشنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 167 هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 140هزار تومان، نیم سکه 620هزار تومان، ربع سکه 390هزار تومان و سکه گرمی 270هزار تومان به فروش رسید.

هر گرم طلای 18 عیار نیز 108 هزار تومان، هر مثقال طلا 472هزار تومان و انس جهانی1331 دلار و 80سنت قیمت‌گذاری شد.

هم‌چنین در بازار امروز هر دلار با قیمت 3300 تومان و هر یورو با قیمت 4500 تومان به فروش می‌رسد.

با توجه به قیمت‌های دیروز می‌توان گفت که سکه تمام طرح جدید 48 هزار تومان، سکه طرح قدیم 45 هزار تومان، نیم سکه 27 هزار تومان، ربع سکه 10 هزار تومان و سکه گرمی 10 هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز 7000 تومان، هر مثقال طلا 27 هزار تومان و اونس جهانی 39 دلار کاهش قیمت داشته‌اند.




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 31 :: 9:27 صبح
» سرویس: سیاسی - سیاست داخلی

رییس‌جمهور منتخب ایران برای دیدار با مادر و زیارت مزار پدرش شامگاه پنج‌شنبه به زادگاهش شهر سرخه در استان سمنان رفت.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر کوتاه و چند ساعته ابتدا بر سر مزار پدر مرحومش حاج اسدالله فریدون حاضر شد و با قرائت فاتحه به وی ادای احترام کرد.

رییس‌جمهور منتخب ایران سپس به دیدار مادر خود رفت. مادر دکتر روحانی در این دیدار برای رییس‌جمهور منتخب دعا و برای وی جهت خدمتگزاری به ملت ایران و نظام اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

 

روحانی در پایان این سفر کوتاه بلافاصله به تهران بازگشت.




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 31 :: 9:26 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط سجاد الهی پور برای اگاهی دوستداران سیاست راه اندازی شده است .
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 76591
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

IS

کلیه حقوق این وبلاگ برای حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران محفوظ است