سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران
پروردگارا ، به من قلبی فرمانبردار، گوشی شنوا ، ذهنی و دستانی ساعی عنایت فرما تا بتوانم تسلیم رضایت گردم و آنچه را که به کمال برایم خواسته ای بر دیده منت بپذیرم. خدایا
به سایت ما خوش آمدید
» سرویس: استان ها - کرمانشاه

به نظر من که شیطان و بازیگوش هستند، مدام باید با قاشق دنبالشان کنی که ته ظرف جا خوش نکنند. یک نظر دیگر هم راجع به آنها دارم، این‌که هیچوقت نمی‌شود بین دندان‌ها به دام انداختشان و حسابی ته مزه‌اش را حس کرد.

 

با همه‌ی این‌ها همیشه بوده‌اند، از زمان پارچ‌های بلور و قدیمی مادربزرگ‌ها تا لیوان‌های دسته بلند امروزی، همیشه شربت خاکشیر یار روزهای گرم تابستان ما ایرانی‌ها بوده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، از بیرون که بیایی و یک ذره گونه‌هایت از گرما سرخ باشد از دهان همه می‌شنوی شربت خاکشیر بخور، این شربت دوای قدیم گرمازدگی است.

 

دانه‌های ریز ریز و قهوه‌ای خاکشیر هیچ‌وقت جایشان را به قرص و شربت‌های مختلف داروخانه‌ها نمی‌دهند و هیچ وقت هیچ دارویی به اندازه یک شربت خاکشیر خنک و پرملات نمی‌تواند جلوی گرمازدگی آدم‌ها را بگیرد.

 

بعضی‌ها هم با آبلیمو و گلاب درستش می‌کنند، یک پارچ بزرگ، تا نیمه آب و بعد چند قاشق آب لیمو و بعد دانه‌های خاکشیر و چند قطره گلاب هم بزنی تنگش و قطعه‌های یخ را هم در شربتت شناور کنی و بعد نوش جان.

 

قدیمی‌ها همیشه یک چیزهایی می‌دانستند که توصیه می‌کردند و این توصیه‌ها آنقدر تجربه شد تا امروز به دست ما رسید و حالا تابستان که می‌شود همه ما سراغ مغازه‌های عطاری می‌رویم و چند سیر خاکشیر برای روزهای گرما ذخیره می‌کنیم.

 

به جز اثر ضد گرما و خنک‌کنندگی چند جا خواندم که خواص دیگری هم دارد، تب‌بر است و کهیر و التهابات پوستی را بهتر می‌کند، می‌گویند برای اسهال و دفع سنگ کلیه و برطرف کردن جوش‌های صورت هم خوب است، حتی شنیده‌ام زخم و جراحت‌ها را هم خوب می‌کند و خیلی چیزهای دیگر که ممکن است ما ندانیم و خدا در همین دانه‌های کوچک که با چشم به سختی دیده می‌شوند جاسازی کرده است.

 

این دانه‌ها تخم گیاه یک‌ساله خاکشیر است، دانه‌هایی ریز که کمی به درازی می‌زنند قهوه‌ای هستند یا قرمز تیره.

 

از بحث قدیمی‌ها و تجربه و داروی گیاهی و عطاری که خارج شویم و سراغ علم روز و یک کارشناس تغذیه برویم تایید می‌کند خاکشیر برای پیشگیری از گرمازدگی خوب است.

 

به گزارش ایسنا، «فرزاد بابایی» کارشناس تغذیه با اشاره به این‌که در دمای بالا متابولیسم بدن افزایش می‌یابد و از دست دادن آب از طریق عرق بیشتر می‌شود، به ایسنا گفت: از دست دادن آب مقداری از الکترولیت‌های بدن را نیز خارج می‌کند که مصرف خاکشیر به علت داشتن پتاسیم می‌تواند تا حدودی کمبود الکترولیت را جبران کند.

 

وی خاکشیر و تخم شربت را از دانه‌های دارویی عنوان کرد که برای مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی سودمند هستند.

 

به گفته‌ی این کارشناس تغذیه، بر اساس طب قدیم طبیعت خاکشیر خنک است و به علاوه احتمالاً سبب افزایش جذب آب از طریق دستگاه گوارش می‌شود.

 

این کارشناس تغذیه یادآورشد: خاکشیر اغلب به صورت شربت مصرف می‌شود اما بهتر است از زیاد شیرین کردن این شربت خودداری شود چون ممکن است به افزایش غلظت خون منجر شود.

 

و فکر می‌کنم حالا که یک کارشناس علم روز هم خواص ضد گرمایی خاکشیر را تایید کرد با خیال راحت می‌توان این شربت تابستانی را تهیه کرد و با خوردن این دانه‌های ریز قهوه‌ای به جنگ گرما رفت.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 تیر 5 :: 9:15 صبح
» سرویس: سیاسی - مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهید بهشتی استوانه‌ای برجسته در انقلاب بود که تمام وقت خود را صرف بالندگی انقلاب و نگهداری از نظام جمهوری اسلامی نمود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با درود بر ارواح شهدای هفتم تیر به خصوص دکتر شهید بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: امام(ره) پس از حادثه تروریستی هفتم تیر در شهادت دکتر بهشتی تاثر خود را بیش از هرچیز به جنبه مظلومیت آن مرد بزرگ مربوط دانستند.

 

وی ادامه داد: این یک واقعیت تلخ در دوران انقلاب بود که اشخاص ممتاز انقلاب ابتدا توسط ضدانقلاب و برخی افراد جاهل ترور شخصیت می‌شدند و بعد به شهادت می‌رسیدند. بعد از پیروزی انقلاب و ایجاد فضای آزاد فکری گروهک‌های ضدانقلاب با استفاده از رسانه‌ها و پراکندن شایعات، شخصیت معنوی رهبران صدر انقلاب اسلامی را هدف‌گیری نمودند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آنها با انواع تهمت‌ها به تخریب وجهه آنان پرداختند برای هرکدام از آنها سناریویی اجرا کردند، شهید مطهری را با اتهام دفاع از روحانیت و نظام و مخالفت با افکار التقاطی ابتدا ترور شخصیتی کرده و بعد این مرد الهی را به شهادت رساندند. شهید مفتح نیز که همان درد شهید مطهری را داشت و پیگیر تحقق اندیشه‌های امام خمینی(ره) در صحنه دانشگاه بود، توسط گروه فرقان ترور شد سپس این گروه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سیدرضی شیرازی، آیت‌الله قاضی طباطبایی را ترور نمودند.

 

لاریجانی همچنین بیان کرد: بعد از این وقایع تعدادی از استوانه‌های انقلاب در استان‌ها، امامان جمعه که موثر در شکل‌دهی فکر مردم بودند، توسط منافقین ترور گردیدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط منافقین ترور شدند که خداوند ایشان را برای انقلاب حفظ نمود. حادثه هفتم تیر نیز در چنین شرایطی رخ داد و شخصیت موثر انقلاب، دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از ابتدای پیروزی انقلاب با همکاری و همفکری سایر بزرگان بنای حزب جمهوری اسلامی را گذاشت، تصریح کرد: هنوز بعد از سی و اندی سال ثمرات آن حرکت انقلابی در شهرها دیده می شود و عملا نظام سیاسی مردم‌سالار را صاحب الگو نمود. ایشان به خاطر به هم ریختگی ابتدای انقلاب مجبور بود هم در شورای انقلاب تدبیر امور کند و هم کاستی‌های اجرایی دولت موقت را جبران نماید.

 

 

نماینده مردم قم در مجلس افزود: در دوران بی‌صدر نیز که منافقین اطراف او را گرفته بودند و بنای مبارزه با ولایت فقیه و نظام نوپای جمهوری اسلامی گذاشتند با ایستادگی کم‌نظیر جلوی اهداف پلید بنی‌صدر را گرفت. بهشتی استوانه‌ای برجسته در انقلاب بود که تمام وقت خود را صرف بالندگی انقلاب و نگهداری از نظام جمهوری اسلامی نمود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنی‌صدر و منافقین از آن جهت با حزب و شهید بهشتی مبارزه می‌کردند و تهمت انحصارطلبی به آنها می‌زدند که حزب ماموریت اصلی خود را عملیاتی نمودن تئوری حکومت اسلامی می‌دانست و در تربیت کادر و ساماندهی امور در این جهت تلاش می‌نمود. حزب، روحانیون و روشنفکران انقلاب و مدیران سیاسی را برای این هدف مهم بسیج نمود و با تعالیم تئوریک و سازماندهی لازم از اهداف ولایت فقیه و نظام دفاع می‌کرد.

 

به گزارش ایسنا، لاریجانی در ادامه سخنان خود گفت: جدای از بنی‌صدر و منافقین در عناد با حزب جمهوری اسلامی برخی افراد داخل انقلاب نیز بازی خورده و یا برای قدرت‌طلبی با حزب جمهوری اسلامی مبارزه می‌کردند و گاه در تهمت به شهید بهشتی با ضدانقلاب هم‌نوا شده و یا سکوت می‌کردند.

 

 

وی افزود: گرچه شخصیت‌های مهم همچون دکتر بهشتی در این معرکه افشاگری‌ها و تهمت‌زنی‌ها با مظلومیت به شهادت رسیدند و حزب جمهوری اسلامی هم به تعطیلی کشیده شد که برخی اشکالات و درگیری‌های داخلی نیز موثر بود، اما مبارزات این مرد بزرگ و همراهان او در حزب چند دستاورد مهم برای نظام جمهوری اسلامی دربر داشت.

 

ادامه دارد

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 تیر 5 :: 9:14 صبح
» سرویس: سیاسی - دولت

صبح امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد نخستین گلخانه پیشرفته کشت گیاهان تراریخته در ایران در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طراحی کلان ملی ایجاد گلخانه کشت محصولات تراریخته برای اولین بار در منطقه توسط پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش از دستاوردهای اجرای این طرح دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع گلخانه توسط متخصصین کشور و بومی سازی آن، تبدیل شدن به مرجع استاندارد بین‌المللی در منطقه جهت انجام تحقیقات، بررسی و آزمایش محصولات تراریخته و جلوگیری از خروج ارز از کشور برای واردات محصولات تراریخته است.

 

همچنین از مشخصات این گلخانه وجود اتاقک‌های دارای سیستم تهویه جداگانه، ورودی‌های اصلی مجهز به سیستم ایر شاور، و اینکه مواد و وسایل مورد استفاده توسط اتو کلاو و اتاق گاز ضدعفونی می‌شوند، سیستم نوردهی و ایجاد سایه و آبیاری در تمام اتاق‌ها وجود دارد و کلیه فعالیت‌های گلخانه توسط سیستم هوشمند مرکزی کنترل می‌شود.

 

به گزارش ایسنا در این مراسم وزیر جهاد کشاورزی، استاندار البرز و نسرین سلطانخواه رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 تیر 5 :: 9:14 صبح
» سرویس: سیاسی - مجلس

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای اصلی افراد برای حضور در کابینه یازدهم قبول داشتن خط مشی رئیس‌جمهور منتخب است، پیش‌بینی کرد که فردی از دولت فعلی در کابینه یازدهم حضور نداشته باشد.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در خصوص معیارهای انتخاب افراد برای حضور در کابینه یازدهم گفت: طبیعتا افرادی که نیاز فعلی انقلاب به خصوص موقعیت منطقه‌ای و جهانی ایران را درک می‌کنند باید در کابینه حضور داشته باشند طبیعتا عقب‌گرد به عقب، موضوعی است که نباید در ذهن افراد حاضر در کابینه یازدهم باشد.

وی همچنین گفت: البته توصیه بنده به آقای روحانی این است که از افراد خیلی مسن برای کابینه‌شان استفاده نکنند بهتر است افراد جوان را انتخاب کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: طبیعتا کسانی که در کابینه حضور دارند باید خط مشی رئیس جمهور را قبول داشته باشند. از آنجا که رئیس‌جمهور منتخب از اعتدال صحبت می‌کند بنابراین باید انتظار داشت که کابینه‌اش نیز از افراد معتدل تشکیل شود چرا که اعضای هر کابینه باید خط رئیس‌جمهور را قبول کرده و از آن پیروی کنند و این اصل مهم و اساسی به شمار می‌آید.

نجابت در خصوص احتمال استفاده رئیس جمهور منتخب از افراد حاضر در دولت فعلی گفت: فکر نمی‌کنم که آقای روحانی از دولت فعلی در کابینه‌اش استفاده کند البته ممکن است از تیم اصولگرایان بیرون از دولت فعلی و یا افراد حاضر در دولت‌های قبلی استفاده کند.

وی در پایان در خصوص جو مجلس برای دادن رای اعتماد به کابینه روحانی گفت: مجلس با پافشاری بر اصول خود آمادگی هر گونه همکاری با کابینه یازدهم را دارد.مجلس کاملا مستعد همکاری است و فعلا هیچگونه تعارضی ندارد.

انتهای پیام




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 تیر 4 :: 10:26 صبح

92040401720

سه‌شنبه 4 تیر 1392 - 09:26

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در پالایشگاه نفت جزیره لاوان در استان هرمزگان، طرح افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی فرآورده‌های پالایشگاهی از جمله تولید بنزین با استاندارد یورو 4 و 14 طرح جدید نفتی و پالایشگاهی را در این پالایشگاه افتتاح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف پالایشگاه نفت لاوان و طرح‌های جدید اجرا شده در این پالایشگاه با توضیح متخصصان و مسئولان در جریان چگونگی فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های جدید در حوزه پالایش و تولید فرآورده‌های نفتی قرار گرفت.

 

با راه‌اندازی طرح تولید بنزین با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا در این واحد پالایشگاهی روزانه 2.8 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود. علاوه بر این با بهره‌برداری از پروژه‌های طرح توسعه افزایش تولید گاز مایع به بیش از 200 تن بنزین هواپیما به یک میلیون لیتر نفت کوره به دو میلیون لیتر و گوگرد گرانول به 30 تن در روز خواهد رسید.

 

راه‌اندازی واحد تسویه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی نفت‌های سنگین و واحد تقطیر در خلا با هدف استحصال گازوئیل مرغوب از ته‌مانده‌های برج تقطیر همچون وکیوم باتوم و قیر برای اولین‌بار در کشور از جمله 14 طرح جدید نفتی است که با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید آن حدود 300 هزار لیتر گازوئیل کم گوگرد در روز است.

 

احداث و نصب 12 مخزن ذخیره‌سازی خوراک و فرآورده‌های نفتی، به منظور افزایش ذخیره‌سازی به میزان 240 میلیون لیتر، احداث شبکه تولید و توزیع برق برای ارتقاء توان عملکرد پالایشگاه لاوان در زمینه تولید برق مورد نیاز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده بهینه از منابع، احداث واحد تولید و توزیع آب شیرین و واحد تولید و توزیع بخار و آب مقطر برگشتی، احداث واحد تولید و توزیع هوای فشرده، احداث شبکه برگشت و توزیع آب دریا، شبکه جمع‌آوری و سوزاندن گاز‌های مشعل، احداث ساختمان آزمایشگاه و کارگاه مرکزی، احداث مخزن آب صنعتی برای افزایش ذخیره‌سازی آب به میزان 3 میلیون لیتر، خرید و نصب دکل رادیو و راه‌اندازی تجهیزات بی‌سیم و احداث ساختمان‌های آموزش به منظور توسعه فضای آموزشی و ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش‌ها از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با حضور دکتر احمدی‌نژاد در پالایشگاه نفت لاوان به بهره‌برداری رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، فاز دوم طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 تیر 4 :: 10:25 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط سجاد الهی پور برای اگاهی دوستداران سیاست راه اندازی شده است .
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 9
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 76640
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

IS

کلیه حقوق این وبلاگ برای حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران محفوظ است