سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران
پروردگارا ، به من قلبی فرمانبردار، گوشی شنوا ، ذهنی و دستانی ساعی عنایت فرما تا بتوانم تسلیم رضایت گردم و آنچه را که به کمال برایم خواسته ای بر دیده منت بپذیرم. خدایا
به سایت ما خوش آمدید
» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات ، اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد پیروزی روحانی راه را برای «راه‌حل دیپماتیک سریع» برنامه هسته‌یی ایران بگشاید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاترین اشتون،‌رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: من همچنان قاطعانه به کارکردن با رییس جمهور جدید ایران در جهت حل یک راه‌حل دیپلماتیک سریع برای مساله هسته‌یی متعهدم.

اشتون که نماینده 5 عضو دائم شورای امنیت و آلمان در مذاکرات با ایران است گفت که پیروزی روحانی در (همان)دور اول انتخابات اختیارات قاطعی را برای پیشبرد مسائل در اختیار او قرار می‌دهد.

انتهای پیام




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 26 :: 10:46 صبح

92032615420

یکشنبه 26 خرداد 1392 - 10:11

در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات، دبیرکل سازمان ملل به رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیر‌کل، یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران که در تاریخ 14 ژوئن برگزار شد را با دقت دنبال کرده است و با رضایت مشارکت بالای گزارش شده (مردم در این انتخابات) را مورد توجه قرار داده است.

وی صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به حسن روحانی به عنوان پیروز این انتخابات تقدیم کرد.

در این بیانیه بان‌کی مون می‌افزاید که قصد دارد همچنان «با مقامات ایران و رییس جمهور منتخب درباره مسائل مهم مورد نظر جامعه بین‌المللی و رفاه ملت ایران در تعامل باشد».

بان‌کی مون افزود که همچنان ایران را «به ایفای نقش سازنده در امور منطقه‌ای و بین‌المللی ترغیب خواهد کرد».




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 26 :: 10:46 صبح

92032615349

یکشنبه 26 خرداد 1392 - 09:14

در شرایطی که کاهش تولید و عرضه خودرو پای دلالان و واسطه‌ها را مجددا به بازار خودرو باز کرده است، برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و جو مثبت حاصل از آن موجب بر هم خوردن برنامه‌های این افراد شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در چند هفته اخیر به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو موجب شد قیمت این محصولات در بازار آزاد روندی صعودی به خود بگیرد.

 

به دنبال آن دلالان و واسطه‌ها نیز وارد عمل شدند تا با خرید خودرو از خودروسازان و احتکار آن، این محصولات را در زمان مناسب و به قیمت بالاتری به فروش برسانند؛ اقدامی که به نوبه خود رشد قابل توجه قیمت خودرو در بازار آزاد در هفته گذشته را به دنبال داشت.

 

با این حال به عقیده کارشناسان، حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و جو مثبت حاصل از آن موجب کاهش نسبی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در روز گذشته شد به‌گونه‌ای که برخلاف روند صعودی قیمت‌ها در دو هفته گذشته، قیمت برخی از خودروهای داخلی حدود یک میلیون تومان کاهش یافت.

 

در این زمینه یکی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان می‌گوید: حضور بالای مردم در انتخابات منجر به بهبود پیش‌بینی‌ها از دورنمای وضعیت صنعت خودرو شده است.

 

وی با بیان این‌که حضور قدرتمندانه مردم تاثیر مثبتی بر وضعیت بین‌المللی کشور خواهد داشت، خاطرنشان می‌کند: به این ترتیب با کاهش فشارهای خارجی روند تولید خودرو در کشور بهبود یافته و با افزایش تولید و عرضه، قیمت این محصولات در بازار آزاد به ثبات خواهد رسید.

 

این نماینده فروش یکی از خودروسازان بزرگ تصریح می‌کند: برخی از دلالان و واسطه‌ها به دنبال تحریم صنعت خودرو و احتمال کاهش بیشتر عرضه و افزایش قیمت‌ها، وارد عمل شده و نسبت به احتکار مجدد این محصولات اقدام کرده بودند با این حال انتخابات روز جمعه تمام محاسبات دلالان را بر هم زده و منجر به وارد آمدن شوک قیمتی مثبت به بازار خودرو شده است.

 

به گزارش ایسنا، کاهش قیمت خودرو در حالی است که برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری کاهش قیمت ارز و سکه را نیز به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 26 :: 10:45 صبح

92032615412

یکشنبه 26 خرداد 1392 - 10:07

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای تولید مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به میزان جوجه‌ریزی فرودین و اردیبهشت برای تامین گوشت مرغ در بازار مشکلی نخواهیم داشت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سعادت‌الله عباسی اظهار کرد: در فرودین ماه امسال 86 میلیون قطعه جوجه یک روزه و در اردیبهشت ماه امسال 91 میلیون جوجه یک روزه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال 91 افزایش قابل توجهی دارد.

 

وی گفت: در حال حاضر تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌ها برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش دام و طیور گفت: از محل این صندوق مصوب شده امسال 1200 میلیارد تومان اعتبار به دامداری‌ها با اولویت تولید گوشت قرمز و هزار میلیارد تومان به توسعه زنبورداری در قالب منابع بانکی اختصاص یابد.

 

 

تخصیص 50 درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به بخش دام و طیور

 

وی از تخصیص 50 درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به بخش دام و طیور خبر داد و افزود: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال 58.3 درصد از اعتبارات جذب شده طرح توسعه بخش کشاورزی در اختیار واحدهای تولید دام و طیور کشور قرار گرفته است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی 42 هزار طرح در حوزه دام و طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم با اعتباری بالغ بر 2338 میلیارد تومان اجرا شده است.

 

عباسی گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر تولید عادی 20 هزارتن گوشت قرمز، 216 هزار تن شیرخام، 57 هزارتن گوشت مرغ و 61 هزارتن تخم‌مرغ افزایش تولید خواهیم داشت.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: به علت اقتصادی بودن و زودبازدهی طرح‌های دام و طیور در سال جاری نیز بیش از 50 درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی در این بخش جذب شود.

 

وی اضافه کرد: تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها با کارمزد چهار درصد و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی با کارمزد هفت درصد در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

 

 

تخصیص 115 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها

عباسی تصریح کرد: تاکنون از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها 100 میلیارد تومان به منظور تقویت سرمایه‌های صندوق ملی حمایت از دامپروری و مبلغ 15 میلیارد تومان در راستای تقویت سرمایه‌های صندوق ملی صنعت زنبورداری پرداخت شده است.

 

او درباره تولید شیرخام در کشور نیز گفت: سال گذشته 11 میلیون تن شیرخام در کشور تولید شد که شش تا هفت میلیون تن آن جذب کارخانه‌های لبنی و مابقی جذب واحدهای خرد و خود مصرفی شده است.

 

عباسی ظرفیت واحدهای لبنی و و فرآوری در کشور را 18 میلیون تن در سال عنوان کرد.

 

وی افزود: سال گذشته 64 هزارو 869 رأس گاو شیری به واحدهای گاوشیری کشور اضافه شده است.

 

انتهای پیام




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 26 :: 10:45 صبح
» سرویس: سیاسی - سیاست خارجی

در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق‌های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات دولت فرانسه برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی استار، گزارش داد: فرانسه روز شنبه اعلام کرد که آماده همکاری با حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران در خصوص مسائل مختلف از برنامه‌هسته‌یی ایران گرفته تا مناقشات سوریه است.

در بیانیه لورن فابیو، وزیر امور خارجه فرانسه آمده است: انتظارات جامعه بین‌المللی در رابطه با ایران قابل توجه است به ویژه درباره برنامه هسته‌یی و مشارکت آنها در سوریه.

وی ضمن تحسین «اراده قاطع ملت ایران برای دموکراسی» افزود: ما آماده‌ایم با رییس جمهور جدید در خصوص آن (مسائل) همکاری کنیم.

انتهای پیام




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 26 :: 10:45 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط سجاد الهی پور برای اگاهی دوستداران سیاست راه اندازی شده است .
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 76637
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

IS

کلیه حقوق این وبلاگ برای حوادث و اخبار روز در کشور جمهوری اسلامی ایران محفوظ است